Sayfalar

29 Kasım 2010 Pazartesi

Hamilelik Döneminde Okunacak Dua ve Sureler

Dönüp arkama baktığımda yaptıklarımı hatırlayabilmek, bir kişinin dahi istifadesine vesile olabilmek niyetiyle anneliğe hazırlık serüvenimi kalıcı kılmak istedim.

Aslında hamilelik süreci bir eğitim kampı... Bu süreci fırsata dönüştürmek yine bizim elimizde... İşte ben de bu süreci fırsata dönüştürme derdindeyim.

Öncelikle dilimden düşürmemeye çalıştığım Peygamber Dualarından başlamak istiyorum bu serüvene...(Hatırlayabilmek için görebileceğim yerlere ayet numaralarını yazıp, yapıştırdım)


  • Ahkaf Suresi  15. ayet
  • Furkan Suresi 74. ayet
  • Saffat Suresi  100. ayet    (Hz.İbrahim as'ın duası)
  • Ali İmran Suresi 38. ayet  (Hz. Zekeriyya as'ın duası) 
  • İbrahim Suresi  40. ayet   (Hz.İbrahim as'ın duası)
  • Araf  Suresi  189. ayet      (Hz. Adem as'ın ve Hz. Havva'nın duası) 
  • Bakara Suresi  128. ayet   (Hz. İbrahim as'ın duası)
Bu duaları çocuk bekleyen ve çocuğu olmayan hanımların yapması tavsiye ediliyor.

Hamile kadınların çocuğunun güzel ahlaklı olması için 80 gün boyunca Enbiya Suresini okumaları, yine hamilelik süresince Yusuf Suresi, Meryem Suresi, İnsan Suresi, Kamer Suresi, Abese Suresi 18.19.20. ayetler, Hac Suresi ilk 5 ayeti okumaları tavsiyeler arasında yer alıyor.

Herkesin hararetle tavsiye ettiği bir diğer husus, çokça  sesli bir şekilde Kur'an-ı Kerim okumak. Tabi Kur'an-ı Kerim dinlemeyi de ihmal etmemek gerekiyor.


Ben de bu tavsiyelere bolca uymaya çalışıyorum. Sizler de hamilelik süresince yaptıklarınızı, okuduklarınızı paylaşırsanız sevinirim...

13 yorum:

  1. merhaba,
    bloğunuz ve anneliğiniz hayırlıolsun, hayırlara vesile olsun.
    Bloğunuzu adem beyin grubunda yazdığını yazıda gördüm.
    Bende hamileliğim sırasında İnsan sureisini, Yusuf suresini bol okumayua çalışmştım.
    Birde Tarık ve inşirah sureleriydi yanılmıyorsam.
    Allah kolaylıklarla kavuştursun.
    Sevgilerimle
    Esma

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim Esma Hanım! Hem ziyaretiniz hem yorumunuz hem de tavsiyeleriniz için...
    Ziyaret ve yorumlarınızın devam etmesi temennisiyle:)

    YanıtlaSil
  3. bende 1 aylık hamileyim daha bilmeden hatme başladım günlük yasin suresi okuyorun en az 10 sayfa kuran okuyorum elimden geldigince tesbihimi çekmeye çalışıyorumbana doktorlar çocuk olmaz demişti ama okadar çok dua ettimki rabbime şükürler olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel... Dua ile açılamayacak hiç bir kapı yok...

      Sil
  4. Allah (cc) yardimciniz olsun.Hepimize hayirli evlatlar yetisdirmeyi nasip eysin INSALLAH....

    YanıtlaSil
  5. verdiginiz güzel bilgiler icin tesekkur edıyorum..birgün internete hamılelıkte okunması gereken duaları arastırırken sisizn tavsiyelerinizle karşılaştım faydalandım sevgiler

    YanıtlaSil
  6. asıl ben teşekkür ederim yorumunuz için. hayırlı bir şekilde bebeginize kavuşursunuz ınşallah.

    YanıtlaSil
  7. Bende 5 haftalık hamileyim dualar ile Rabbimin tüm kapıları açacağına hiç şüphem yok. Ben malesef türkçesinden okuya biliyorum dilerim Rabbim kabul eylesin en kısa zaman da da bana arapçasından okumayı nasip eylesin

    YanıtlaSil
  8. Elbette kabul eder rabbimiz...yavrunuza hayırlı bir şekilde kavuşursunuz inşaallah..

    YanıtlaSil
  9. Bn henüz anne bile dglm ama merak iste simdiden araştryrm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında en doğrusunu yapıyorsunuz:)

      Sil
  10. henüz yeni gebeyim ilk çocuğum ilkini düşük yaptım onda hiç araştırma yapmamıştım bunda yapmak istedim sizlerden ALLAH RAZI OLSUN İNŞALLAH...

    YanıtlaSil
  11. Amin...
    Hayırlısı ile bebeginize kavuşursunuz inşaallah.

    YanıtlaSil